Museum De Pelgrim headerafbeelding

Workshop Noten lezen voor koorleden

Kom en ontdek hoe je met een beetje kennis van het notenschrift nog meer plezier kunt beleven aan het zingen in een koor. Ben jij lid van een koor en werk je regelmatig met bladmuziek, maar weet je niet precies hoe je deze moet lezen? Meld je dan aan voor de workshop "Noten Lezen voor Koorleden" en ontdek hoe je essentiële informatie uit de bladmuziek kunt halen zonder precies te hoeven weten welke noten het zijn en hoelang ze duren.

Wat ga je leren?

In deze workshop leer je de basisbeginselen van het notenschrift, precies genoeg zodat je belangrijke elementen uit de bladmuziek kunt herkennen als koorzanger, zoals:

• Het verschil tussen lange en korte noten
  • Hoe je de melodie kunt voorspellen (hoge en lage noten)
  • Dynamiek en tempi
  • Herhalingen, volgorde en bijzondere tekens

Voor wie?

Deze workshop is speciaal bedoeld voor koorleden uit Oldenzaal en wordt georganiseerd in het kader van Oldenzaal Toont Talent, een evenement met diverse culturele activiteiten, waaronder een aantal gratis workshops.

Aanmelden kan via deze link

Datum, tijd en locatie

Donderdag 10 oktober van 19.30 - 21.30 uur in museum De Pelgrim, Marktstraat 10 in Oldenzaal.

"Maak je eigen caleidoscoop en ontdek het ritme van jouw leven"

De Pelgrim is een interactief museum, waarbij je aan de hand van de thema's Viering, Verwondering en Identiteit stilstaat bij tradities, rituelen en gebruiken die het ritme van het leven bepalen. Juist in zo'n volgepland jaar, is het fijn om even te reflecteren.